مزایای توری تگرگ

مزایای استفاده ازتوری ضد تگرگ به‌ویژه برای گیاهان در فصل ثمردهی بسیار مهم و کاربردی است. این وسیله علاوه بر محافظت از گیاهان در برابر تگرگ و برف و باران، از آن‌ها در برابر تابش مستقیم اشعه خورشید و آفتاب سوختگی نیز حفاظت می‌کند.

تنوع در محصولات این نوع توری فرصت مناسبی نیز برای پرورش دهندگان بوته‌های بارده و درختان میوه پدید آورده تا از آن‌ها در برابر تابش مستقیم و نور اضافه و مواردی مانند آفتاب سوختگی گیاهان نیز محافظت کنند.( برای آشنایی با توری ضد آفتاب سوختگی کلیک کنید!)

در مطلب پیش رو به معرفی توری ضد تگرگ پرداخته و درباره مزایای کاربردی آن با شما سخن خواهیم گفت.

7 مزیت مهم استفاده ازتوری ضد تگرگ!

بسیاری از کشاورزان و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از تگرگ به‌عنوان یکی از بلایای طبیعی یاد می‌کنند. وزن دانه‌های تگرگ و شدت بارش آن از جمله عواملی است که بر میزان خسارت باغ‌های میوه، مزارع، تاکستان‌ها و محصولات زراعی تاثیر می‌گذارد.

استفاده از توری ضد تگرگ از راه‌های مفید برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی است؛ شیوه‌ای ساده و در عین حال موثر که با صرف کمترین هزینه، مانع از بروز آسیب به گیاهان و ثمرات آنها می‌شود.

مزایای کاربرد توری عبارتند از:

  • جلوگیری از انجماد درختان در اثر ریزش و جمع شدن مقادیر زیادی تگرگ در پای آن‌ها
  • پیشگیری از انباشته‌شدن برف سنگین روی درختان و شکستن شاخه‌ها
  • حفاظت از محصولات در حال کشت در مقابل بارش برف و باران شدید
  • دوام و ماندگاری محصولات کشت‌شده و به‌بارنشسته در اثر فاصله گرفتن از نزولات آسمانی
  • عمر مفید بالا و صرفه اقتصادی این نوع توری‌های ضد تگرگ
  • ممانعت از برخورد مستقیم تگرگ با شکوفه درختان باغ که باعث ریزش آن‌ها و هدررفت زحمات باغبان‌ها می‌شود
  • حفظ تنه و شاخه‌های درختان و نیز نهال‌های نازک باغ و ساقه‌های گیاهان در مقابل ضربات شکننده تگرگ

در کنار همه این موارد، با استفاده از توری ضد تگرگ، از مزایای دیگری نیز بهره‌مند می‌شویم که مستقیما با بارش تگرگ ارتباط ندارند؛ این موارد شامل مزیت‌هایی از قبیل سایه انداختن و ایجاد تعادل در دمای محیط است که نقش مهمی در رشد بهینه گیاهان دارد.

توری ضد تگرگ: یک محصول و چندین مزیت

وقتی از توری‌های محافظ در بخش کشاورزی و زراعی صحبت می‌کنیم، می‌توانیم فواید بسیاری را نام ببریم که کاربرد این تولیدات در بخش زراعی و کشاورزی دارد.

تنوع این محصولات و کیفیت به‌کارگیری آنها همزمان با وجود صرفه اقتصادی باعث استقبال بالا از این نوع توری‌ها شده است؛ تا جایی که در موارد گوناگون، از سایبان و متعادل‌کننده دما تا ممانعت از آسیب به محصولات و برخورد مستقیم نزولات جوی، با کاربرد وسیع این محصولات روبرو هستیم.

برخی دیگر از مهم‌ترین فواید توری‌های محافظ و ضدتگرگ عبارتند از:

  • جلوگیری از سرمازدگی درختان: با وجود توری ضد تگرگ، برف و نزولات سرد جوی کمتر با گیاهان تماس داشته و مشکلات سرمازدگی در گیاهان کمتر بروز می‌کند. ایجاد فاصله بین درختان و سایر گیاهان با برف و باران مستقیم که توسط توری‌های محافظ ضد تگرگ ایجاد می‌شود، دلیل این موضوع است.
  • ممانعت از شکستن ساقه‌های نازک گیاه: این نوع توری نه‌تنها از برخورد تگرگ با گیاهان جلوگیری می‌کند، بلکه مانع از برخورد اشیاء دیگر و نیز آسیب‌هایی می‌شود که توسط افراد، پرندگان و جانوران ممکن است برای گیاه رخ دهد. به این ترتیب شرایط بهتری برای رشد گیاهان فراهم می‌شود.
  • پیشگیری از بروز گرمازدگی و سوختن برگ‌های لطیف گیاهان: تابش مستقیم آفتاب به‌ویژه در مناطق گرم و خشک، اغلب در فصول گرم سال باعث بروز آفتاب‌زدگی و سوختگی برگ‌های لطیف گیاهان می‌شود. مشکلی که با استفاده از توری ضد تگرگ می‌توان به‌راحتی از آن جلوگیری کرد.
  • حفاظت از نهال‌های نوپای گیاه تا زمان رشد کافی: نهال گیاهان در ابتدای رشد از قوام چندانی برخوردار نیستند. برخورد اشیاء با آن‌ها، دستکاری آن‌ها و نیز وزش باد و بوران به‌راحتی به این نوع نهال‌ها آسیب زده و موجب شکستگی آن‌ها می‌شود. با نصب توری ضد تگرگ می‌توان ضمن مراقبت از گیاهان در برابر شکستگی ناشی از وزش باد و طوفان، از آنها در مقابل افتادن اشیاء و دیگر حوادث مشابه نیز محفاظت نمود.
  • جلوگیری از تجمع برف شدید و شکستگی ساقه‌های درختان: بارش برف و تجمع آن بر روی گیاهان تازه روییده و سنگینی آن می‌تواند به بروز آسیب در این نوع گیاهان منجر شود. موردی که با استفاده از توری ضد تگرگ می‌توان مانع از آن شد.
  • کاهش نور مستقیم و پرورش بهینه گیاهان سایه‌دوست: با به‌کارگیری توری ضد تگرگ می‌توان تابش مستقیم افتاب را کاهش داد. به این ترتیب فضای مناسبی برای گیاهان سایه دوست پدید می‌آید؛ محیطی که بدون وجود آن، گیاه با دریافت طیف نوری نامناسب دچار مشکلات زیادی ازجمله سوختگی برگ‌ها و دهیدراتاسیون موضعی می‌شود.
  • محافظت از میوه درختان در برابر پرندگان (توری ضد پرنده): درختان دارای میوه‌های شیرین و خوش‌طعم، اغلب مورد هجوم آفات و پرندگان قرار می‌گیرند. با نصب این نوع توری می‌توان مانع از بروز خسارت در چنین مواردی شد.

کلام پایانی

مزایای استفاده ازتوری ضد تگرگ و کاربردهای مفید این نوع توری محافظ را می‌توان از موارد مهم و کلیدی در پرورش گیاهان دانست. بروز آسیب‌هایی که بارش تگرگ و دیگر عوامل طبیعی نظیر تابش آفتاب و هجوم آفات به گیاهان وارد می‌کنند، همواره با خسارات مالی و زیان اقتصادی برای زارعین همراه است؛ مشکلی که با نصب توری محافظ می‌توان آن را تا حد زیادی کاهش داد.

پیشنهاد ما به کاربران این نوع توری سایبان، خرید این نوع ملزومات کشاورزی از سایت اکسیر ساز شمال است؛ چنین خریدی، علاوه بر صرفه اقتصادی، کشاورزان و پرورش‌دهندگان گیاه و محصولات باغی را نسبت به تهیه محصولات اصیل و باکیفیت، آسوده‌خاطر می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *