مزایای استفاده از توری سایبان در استخر های پرورش ماهی

توری سایبان یکی از محصولات پرکاربرد در موارد مختلف، ازجمله استفاده در استخرهای پرورش ماهی است که در انواع مختلف شکلی و کاربردی تولید و به بازار عرضه می‌شود. هدف استفاده از توری سایبان بر روی استخرهای پرورش ماهی، ایجاد سایه مناسب در برابر تابش نور خورشید و همچنین کنترل دمای آب استخرها است. در این محتوا قصد داریم درباره مزایای استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

کاربرد توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی

استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای استخرهایی که نیاز به سایبان دارند استفاده از این محصول می‌تواند بهترین گزینه باشد. استفاده از توری سایبان می‌تواند باعث ایجاد سایه و نیم سایه در سطح استخر شود و به این صورت هوایی مطبوع و خنک برای پرورش ماهی‌ها به ارمغان آورد.

از دیگر مزایای استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

از مزایای استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی در فصول گرم سال مثل تابستان، این است که از تابش مستقیم نور خورشید به داخل استخر جلوگیری می‌کند. آسیب و مضرات تابش مستقیم اشعه ماوراء بنفش  (UV)  بسیار زیاد است و می‌تواند رشد و نمو ماهی‌ها را دچار اختلال کرده و باعث تلفات زیادی در بین آن‌ها می‌شود.

جلوگیری از تشکیل جلبک

وقتی که آب در یک محیط به‌صورت راکد بماند و در معرض نور خورشید قرار بگیرد با گرم شدن آب، به‌سرعت به مکان مناسبی برای رشد جلبک تبدیل می‌شود. استفاده از توری سایبان بر روی استخر باعث می‌شود که از تشکیل و رشد خزه‌ها و جلبک‌ها در سطوح مختلف استخر جلوگیری شود؛ زیرا استفاده از این توری‌ها، آب را خنک نگه داشته و با ایجاد سایبان روی استخرها، مانع از فراهم شدن مکان مناسب رشد برای جلبک‌ها می‌شود.

جلوگیری از تبخیر آب و ایجاد دمای مطبوع

یکی دیگر از اثرات مخرب تابش مستقیم نور خورشید به استخر، این است که به‌سرعت باعث تبخیر آب می‌شود. استفاده از توری سایبان، به‌خاطر تهویه مناسبی که ایجاد می‌کند باعث خنک شدن آب استخر شده و می‌تواند از تبخیر آب جلوگیری کند و درنتیجه، یک فضای مناسب با درجه حرارت مطبوع برای رشد و پرورش ماهی‌ها در استخر ایجاد کند. یکی مزایای استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی ایجاد سایه‌بان و خنک نگه داشتن هوا است که باعث می‌شود تا ماهی‌ها در فصول گرم نیز هوایی مطبوع داشته باشند و آب خیلی گرم نشود.

 

جلوگیری از ورود گرد و غبار آب باران و …

این محصول، می‌تواند به‌عنوان یک مانع محکم و بادوام در مقابل انواع آلوده‌کننده‌ها مثل گرد و غبار و شاخ و برگ درختان به داخل استخر باشد. همچنین از هجوم پرنده‌های شکاری مثل باز به طرف آبزیان و ماهی‌ها جلوگیری می‌کند. گرد و غبار و آلودگی‌ها می‌توانند تأثیر منفی زیادی روی سلامت ماهی‌ها و رشد و پرورش آن‌ها داشته باشند؛ به‌خصوص در مناطقی که هوا آلوده است و ممکن است گردبادهایی با گرد و خاک زیاد ایجاد شود.

نکته دیگری که باید بدانید این است که در زمان بارش باران، تگرگ و نزولات آسمانی، ممکن است باعث ایجاد شوک و استرس در بدن ماهی‌ها شوند؛ بنابراین استفاده از توری سایبان تا 80 درصد مانع از ورود آب باران به داخل استخر می‌شود و به این ترتیب استرس را از ماهی‌ها دور کرده و از تغییر دمای داخل استخر نیز تا درصد بالایی جلوگیری می‌کند.

جنس توری سایبان برای استخر پرورش ماهی از چه موادی است

توری سایبان در انواع مختلف 50 و 80 درصد تولید و به بازار عرضه می‌شود که هرکدام  برای انجام امور خاصی کاربرد دارد. توری سایبان برای استخرهای پرورش ماهی از نوع 80 درصد هستند و مواد به‌کاررفته در تولید آنها از پلی‌اتیلن و پلی‌وینیل درجه یک است که هم کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و هم دوام آن بالا است و می‌تواند دما، نور، رطوبت، سرما، گرما، گرد و غبار و آب را به‌طور کامل کنترل کند و همچنین برای مدت زمان طولانی و به‌طور مداوم می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات توری سایبان استخر این است که مواد  اولیه به‌کاررفته در تولید آنها از مواد طبیعی است؛ بنابراین با محیط‌زیست و پوست انسان سازگار بوده و هیچ‌گونه ضرر و زیانی برای انسان به همراه ندارد. همچنین بر روی سلامت آبزیان و ماهی‌ها اثر منفی نخواهد داشت و در صورتی که حتی درون آب استخر بیفتد و بخش‌هایی از آن توسط ماهی خورده شود، مضر نخواهد بود.

سخن آخر

توری سایبان به دلیل تهویه مناسب و قابلیت بالا در کنترل دمای محیط استخر، یک انتخاب فوق‌العاده مناسب برای افرادی است که به پرورش ماهی، خصوصاً ماهی قزل‌آلا مشغول هستند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که این محصول در انواع مختلف، با کیفیت‌های متفاوت، از قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است؛ بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک سقف باکیفیت و مناسب بر روی استخرهای پرورش ماهی قرار بگیرد. مزایای استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی به‌قدری زیاد است که این هزینه اندک در برابر آن اصلاً به‌چشم نمی‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *